13.10.2016

הכירו את היוצרת - קטי מזרחי

הפעם אני מארחת בבלוג את היוצרת קטי מזרחי, בעלת העסק "חוטים מספרים". 

קטי, ספרי לנו קצת על עצמך ועל תחום עיסוקך? 

"שמי קטי מזרחי, נשואה ליניר ואמא של רועי ויגל. אני עובדת כשכירה בתפקיד מנהלת חשבונות ובמקביל בעלת העסק "חוטים מספרים- קטי יוצרת בחוט".

איך הגעת לתחום הסריגה? 

"סבתא שלי ז"ל הייתה גרה אתנו ואני זוכרת אותה תמיד יושבת וסורגת,בשתי מסרגות, סוודרים ואפודות מחוטי צמר. כשהייתי בת 8 בערך, בקשתי ממנה ללמד אותי לסרוג . אז הבנתי ששתי מסרגות ואני לא חברים. כשסיימתי את התיכון ניסיתי לתת לסריגה סיכוי נוסף ובקשתי מסבתא שלי ללמד אותי לסרוג במסרגה אחת. ולא הצלחתי. במהלך הלימודים לתואר ראשון ,היו לי שתי חברות שסרגו כיפות בצבע כתום נגד התנתקות. הסתכלתי עליהן ואמרתי לעצמי "זה פשוט, אין מצב שאת לא מצליחה ללמוד לסרוג כמוהן, זה לא מסובך!"
אחת מהן לימדה אותי לסרוג וזה היה לא פשוט. בעיקר כי היא הייתה שמאלית ואני ימנית. צלחנו את המכשול לאחר מאמצים רבים וזאת הייתה תחילת הדרך".

איך התחלת לגבש את הרעיון לעסק? 

לאורך השנים הייתי סורגת תיקים ובובות ומחלקת לחברות שילדו. אחת מהן כל כך התלהבה שהייתה חוזרת ואומרת לי " המוצרים שלך מאוד טובים, תמכרי אותם במרמלדה מרקט". כשהיא שלחה אליי קישור לחנות, התחיל להבשיל הרעיון לפתיחת עסק משלי.
כשחזרתי לעבודה מחופשת הלידה,סבלתי מדיכאון והייתי מרוקנת לחלוטין מכוחות. כחלק מתהליך הריפוי, חיפשתי משהו שהוא שלי ורק שלי. המשהו הזה, שלא משנה מה קורה בחיי, נשאר איתי והוא למעשה אני.כשנתקלתי במייל ששלחה אליי אותה חברה, החלטתי לבדוק האם היצירתיות שלי ואהבה לחוטים הוא למעשה "המשהו הזה".
החלטתי שאני פותחת חנות ואז למעשה אילצתי את עצמי להתמודד עם פתיחת תיק כעצמאית, שיווק וכד' ושאר החלקים הפחות מעניינים בעיניי (של העסק) אך לקראת סוף המנוי שלי במרמלדה מרקט, החלטתי שאני סוגרת את החנות ופותחת אחת חדשה דרך מעו"ף בדרום אדום מרקט 

מהם המוצרים העיקריים של העסק שלך? 

"העסק שלי התחיל במכירת מוצרים "רגילים" שטיחים וסלסלות סרוגות במסרגה אחת דרך החנות שלי ודרך הפייסבוק.
כיום אני מוכרת אותיות סרוגות מחוטי טריקו שניתן לתלות על הקיר כפריט עיצובי והן ניתנות לניקוי בקלות (מכניסים למכונת כביסה).
אני מוכרת גם צעיפים- כולם סרוגים על אצבעות הידיים או אמות הידיים ויכולים להוות שי מעולה לילדת יום הולדת או למארחת. הצעיפים עשויים מחוטי צמר או חוטים המיועדים להכנת צעיפים. כמו כן, אני מעבירה סדנאות סריגה ומלמדת עקרונות סריגה עגולה או מרובעת. אנחנו מתחילים להכין סלסלה אותה מסיימים במסגרת הסדנה. העקרונות המועברים בסדנה מאפשרים למשתתפות (וגם משתתפים) לא להסתפק בסלסלה אלא לסרוג שטיח. הייחודיות של שלי כאן היא שהסריגה נעשית על אצבעות הידיים, מבלי לפגוע במוצר הסופי שמאוד דומה למוצר שסרוג עם מסרגה".

מהם האתגרים שלך כבעלת עסק?
"זמן, כסף ויצירתיות.
זמן-  אני שכירה, לכן הזמן שאני יכולה להשקיע בעסק שלי קטן משמעותית.
כסף- פתיחת עסק מחייבת השקעה ראשונית לא קטנה בחומרי גלם, צילום נכון וטוב, שיווק. 
יצירתיות- מה לייצר ולמה שאנשים ייקנו דווקא את המוצר שלי"

מהם מקורות ההשראה שלך ?
עיקר אתר Pinterestבנוסף, פגשתי נשים נפלאות בארגון קישורי אמהות  אחרי שנפגשתי איתן לכוס קפה והיכרות אישית, הן שולחות אליי רעיונות ליצירה שלפעמים מבשילות למוצר מוגמר ולפעמים לא".

איזו עצה תתני למי שרוצה לפתוח עסק בתחום העיצוב/יצירה ?

"כל אחת יכולה! תהיי יצירתית, תהיי שונה והכי חשוב- תהני מהעשייה!"

קטי, תודה רבה שהתארחת בבלוג שלי. נשים יוצרות המעוניינות להתראיין לבלוג, מוזמנות ליצור קשר.
חג שמח ושנה טובה לכולם!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אהבתם ? אז תשאירו תגובה

אירעה שגיאה בגאדג'ט זה

AYELITA Headline Animator