1.6.2016

בובות מחומרים שונים

מה יש בהן בבובות שהן כל כך שובות לב? בובה יכולה להיות עשויה מכל חומר ומעוצבת כיד הדמיון. משחר ההיסטוריה ישנן עדויות וממצאים לבובות שונות בין אם שימשו למשחק או לפולחן.
אני מביאה כאן מספר הצעות להכנת בובות מחומרים שונים, הטכניקות פשוטות וכל אחד ואחת יכולים בעזרת דמיון ויצירתיות להכין בובות מגוונות. אני מאוד אוהבת בובות בסגנון קוקשי או מטריושקה, יש משהו במבנה הפשוט, התמים והעגול שגורם לי להכין בובות בסגנון הזה פחות או יותר.
הנה דוגמה לבובה פשוטה מקרטון (בהשראת תמונה שראיתי בפינטרס) שהטוויסט שלה הוא שני חורים בגודל האצבעות שהופכים אותה ל"בובה מהלכת". 
פשוט גוזרים קרטון בצורת הבובה שתחפצו, מאיירים פנים, שיער ובגדים ומוסיפים שני חורים כמו בתמונה:




גם בובות בד אני אוהבת אבל משום מה, עולם התפירה לא תפס אותי כל כך אז אני מחפשת קיצורי דרך רק כדי לגעת בבדים, טקסטורות, כפתורים וצבעים שלא מפסיקים לעורר בי השראה ליצור. אז הנה, הכנתי בובה וגם עשיתי סדנת בובות לילדי המשפחה שהתארחו אצלנו הקיץ.
מסתבר שזה לא כל כך קשה להכין בובה ולא חייבים לדעת לתפור במכונת תפירה. אני השמשתי בבדי כותנה לגזרה של גוף הבובה, ומצאתי שבדי אלבד מאוד נוחים לעבודה לראש הבובה (פנים ושיער). 

הבובה שלי  בשלבי הכנה

הבובה של מירי, ממשתתפות הסדנא
חומר נוסף ואהוב עליי במיוחד בעיצוב ויצירה הוא עץ. ליתר דיוק, שאריות עץ. במקרה הבא השתמשתי בקוביות וגלילי עץ ממשחקים ישנים (הך פטיש, השחלת קוביות, חרוזי עץ וכד') ומהן יצרתי אוסף בובות קוקשי (בובות יפניות) שעומדות בגאווה במטבח:



קיץ נעים ויצירתי!
איילת





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אהבתם ? אז תשאירו תגובה

אירעה שגיאה בגאדג'ט זה

AYELITA Headline Animator